Schuurman Financieel Advies anno 2020

Samenwerking met betrouwbare en gespecialiseerde partners en hedendaagse automatisering resulteren in de beste klantoplossingen

Kies je voor automatisering in je bedrijf, dan is het belangrijk te werken met goede partners die je op weg helpen. Het voordeel van een goede automatisering is dat het je werk makkelijker maakt zodat je meer tijd hebt voor je klanten. Daarbij inventariseer je van tevoren welke dienstverlening je zelf doet en voor welke je de samenwerking zoekt. Bij Schuurman Financieel Advies geven we advies over complexe financiële producten zoals een hypotheek voor een particuliere woning. Daar komen ingewikkelde fiscale regels bij kijken. Hiervoor hebben wij als onafhankelijk financieel adviseur een uitgebreid softwarepakket dat ons in staat stelt een goed advies op te stellen, maar ook een aanvraag via de digitale snelweg te verzenden naar de geldverstrekker.

Gespecialiseerde partners
Schuurman Financieel Advies gelooft in samenwerken. Samen creëren we meer. Naast het samenwerken met onze klanten werken wij met diverse partijen op structurele wijze samen. Zo verzorgt Administratiekantoor Robert Saalmink een correct opgestelde jaarrekening voor bijvoorbeeld ZZP’ers. De jaarrekening is voor veel banken een voorwaarde om een inkomensverklaring te verkrijgen en een droomwoning te kunnen kopen. Ons advieskantoor regelt ook de financiële kant van scheidingen waarbij wij rekening houden met het convenant van de klant. We willen klanten
deskundig begeleiden en een convenant opstellen waarin een ieder zich kan vinden. Om rust, structuur én houvast te bieden voor alle betrokkenen, werken we samen met Monique Soeter van LOS Scheidingsbegeleiding & Mediation.

Voordelen automatisering
Anno 2020 werkt Schuurman Financieel Advies in de cloud zodat onze klantgegevens gewaarborgd zijn voor de AVG. De klantenmap zal over vijf jaar niet meer bestaan en het klantenportaal en de klantenapp gaan deze vervangen. Via brondata is het al mogelijk een hypotheek aan te vragen zodat de klant straks bijna geen formulieren meer hoeft aan te leveren. Hiermee wordt de tijd van de aanvraag een stuk ingekort en zijn de kosten voor de klant voordeliger. Wat gelukkig wel blijft, is het persoonlijk contact met klanten. Ons doel is een goed financieel advies geven waarbij we klanten helpen de woning te kunnen kopen!

Op 1 oktober 2020 bestaat Schuurman Financieel Advies 10 jaar.Wat is er allemaal gebeurd in die tijd?

• 2012: andere provider voor de verzekeringen
• 2013: provisieverbod voor complexe producten
• 2014: extra maatregelen voor de woningmarkt
• 2015: nieuw CRM-systeem met api-koppelingen en HDN/ADN samen met Faster Forward.
• 2016: verhuizing naar de Walstraat 67 in Terborg • 2017: personeel aangetrokken, een nieuwe website, samenwerking aangegaan met Administratiebureau Robert Saalmink
• 2018: brondata voor hypotheekbemiddeling
• 2019: klantportaal en opkomst van klanten APP
• 2020: beeldbellen, omgaan met corona, samenwerking gezocht met Monique Soeter van LOS Scheidingbegeleiding & Mediation.