Schuurman Financieel Advies, al tien jaar lang een betrouwbare partner

Emiel Schuurman mag zich inmiddels alweer tien jaar eigenaar noemen van zijn eigen bedrijf Schuurman Financieel Advies. Hij bereikte deze mijlpaal al in het voorjaar, maar door de wereldwijde uitbraak van het coronavirus ontbrak het feestelijke randje. Volgend jaar hoopt Schuurman er toch nog enige ruchtbaarheid aan te geven.

 

Zijn financieel adviesbureau tot wat het nu is, gevestigd in een pand aan de Walstraat in Terborg, bouwde Schuurman zorgvuldig op. Een samenloop van omstandigheden zette Schuurman er in 2010 toe om op eigen benen te gaan staan. Hij begon met zijn bedrijf vanuit huis met een klantenbestand dat hij van een collega uit het werkgebied over kon nemen. Schuurman kreeg er in de loop der jaren steeds meer klanten bij, bestaande uit particulieren en zzp’ers. Het bedrijf groeide uit zijn jasje en Schuurman nam iemand aan voor het administratieve werk. Het thuiskantoor werd ingeruild voor een bedrijfsruimte in hartje Terborg.

 

Met zijn adviesbureau sprong Schuurman in het gat dat de banken achterlieten, die hun diensten steeds meer afstootten. Schuurman geeft onafhankelijk financieel advies aan zijn klanten.

“Wij geven advies over alles wat komt kijken bij het kopen van een woning. Dat zijn de hypotheken, het verzekeringspakket, maar dat kan ook arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn of advies over het pensioen. De financiële hele situatie kunnen wij in kaart brengen.”

Meegroeien met de klant

“Het mooiste van mijn vak vind ik, dat ik meegroei met mijn klanten. Die kopen vaak een huis. Ik bezoek hen periodiek. Ik zie het gezin groeien en ben de sparringpartner voor het financiële gedeelte. Stel dat een kind 18 wordt, dan moet er een nieuwe zorgverzekering komen. Op die momenten kan ik dan helpen”, vertelt Schuurman. “Of ze willen hun huis verbouwen, dan moet de hypotheek worden aangepast. Het leukste is om zo’n gezin te zien groeien.”

Het bouwen en onderhouden van zijn relaties doet Schuurman nu al tien jaar onder zijn eigen naam. Reden voor een feestje dus, zou je zeggen. De plannen voor een receptie waren al gesmeed. Schuurman was er klaar voor om zijn klanten te verwelkomen in zijn vernieuwde pand, maar zoals bij tal van andere activiteiten en feestelijkheden gooide het coronavirus roet in het eten. “Het was de bedoeling om een open huis te houden. Dat wordt volgend jaar.”

Eigen app

“We gaan voor de klant aan een stukje gemak werken. We hebben nu al een portaal voor de klanten, maar daar zal ook een app bij komen. Het moet op die manier makkelijker worden om bijvoorbeeld schade te melden. Op dat gebied gaan we zeker nog stappen zetten”, laat Schuurman weten, het contact met zijn klant zal altijd op één blijven staan. Dat zal de technologische ontwikkelingen niet gaan vervangen, verzekert hij. “Uiteindelijk willen de mensen gewoon aan tafel zitten met een kop koffie en erover praten. Dat zijn beslissingen die je samen neemt.”

 

Download het artikel in de krant

Download het artikel in AchterhoekBiz